vrijdag 15 mei 2015

Nieuwe achtergrondtechniek

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik lekker aan het stoeien geweest met een achtergrondtechniek.
Ik heb hiervoor de brayer gebruikt en Versamark met embossingpoeder.

smd mei 15 b

Dit is wat je doet voor deze achtergrond:
Ik heb een vel stevig wit glad papier genomen.
Daarop stempel je de blaadjes met Versamark.
Vervolgens parelmoer embossingpoeder eroverheen en verhitten.
Dan neem je je brayer, en rol ermee over je inktkussen.
Daarmee ga je over de hele kaart.
Met een stukje keukenrol ga je over je blaadjes en haalt de overtollige inkt weg.
Dan spuit je er wat water overheen met een mister en droog dit ook weer.
Vervolgens met een andere kleur over de hele afbeelding heen brayeren.Dan nog een keertje water spuiten over de hele kaart.
Daarna stempel je met zwart de balletjes over de kaart.

Lekker zomers, toch?

groetjes van Dieke.

2 opmerkingen:

  1. Ontzettend mooi Dieke! Je wilt het niet geloven, maar een soortgelijke techniek ga ik a.s. donderdag gebruiken tijdens mijn workshop "Stempelset in de Hoofdrol".
    groetjes, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, Maaike! Dan wordt het zeker een geslaagde workshop, want dit zijn heerlijke technieken om te doen.

      groetjes van Dieke.

      Verwijderen